Ramowy rozkład dnia
6.00 - 8.30 - schodzenie się dzieci, zabawy swobodne, rozmowy okolicznościowe, praca indywidualna; ćwiczenia lub zabawy ruchowe; czynności higieniczno – samoobsługowe, organizacyjne oraz opiekuńcze (grupy młodsze);
8.30 - 9.00- śniadanie, czynności samoobsługowe, opiekuńcze (maluchy);
Grupa I i II
9.00 - 9.30 - zajęcia edukacyjne realizowane zgodnie z zadaniami podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz realizowanego programu wychowania przedszkolnego;
9.30 – 9.50 - zabawy swobodne;
9. 50 – 10. 50 - pobyt na powietrzu (ogród przedszkolny, gry i zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela oraz swobodne, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki) /lub zabawy w sali zabaw, przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych – dzieci 5-6- letnie;
10.50 – 11.00 – czynności samoobsługowe, organizacyjne, opiekuńcze;
11.00 – 11.30 – obiad;
11.30 – 12.00 – czynności samoobsługowe, organizacyjne, opiekuńcze;
12.00 - 14.00 - relaks poobiedni z wykorzystaniem muzyki, literatury dziecięcej;
14.00 - 14.30 - czynności samoobsługowe, podwieczorek;
14.30 - 17.30 – zajęcia dodatkowe, zabawy swobodne lub organizowane przez nauczyciela w sali lub ogrodzie - tematyczne, manipulacyjne, konstrukcyjne, ruchowe, praca indywidualna wspierająca rozwój dziecka, pomoc psychologiczno-pedagogiczna, indywidualny kontakt z rodzicami, prace porządkowo - użyteczne, rozchodzenie się dzieci;
Grupa III, IV i V
9.00 - 10.00 - zajęcia edukacyjne realizowane zgodnie z zadaniami podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz realizowanego programu wychowania przedszkolnego;
10.00 – 10.15 – czynności samoobsługowe, organizacyjne;
10.15 - 11.15 - pobyt na powietrzu (ogród przedszkolny, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki)/lub zabawy w sali zabaw, przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych – dzieci 3-4- letnie;
11.15 -12.00 - czynności samoobsługowe, obiad;
12.00 - 13.50 - zabawy swobodne / zajęcia dodatkowe/ zajęcia wyrównawcze i indywidualne stymulujące rozwój dziecka, pomoc psychologiczno-pedagogiczna, zabawy dydaktyczne utrwalające materiał programowy, kontakt z literaturą dziecięcą, zabawy przy muzyce / pobyt w ogrodzie przedszkolnym, spacery;
13.50 -14.30 - czynności samoobsługowe, podwieczorek;
14.30- 17.30 – zajęcia dodatkowe, zabawy swobodne lub organizowane przez nauczyciela w sali lub ogrodzie - tematyczne, manipulacyjne, konstrukcyjne, ruchowe, praca indywidualna wspierająca rozwój dziecka, pomoc psychologiczno-pedagogiczna, indywidualny kontakt z rodzicami, prace porządkowo - użyteczne, rozchodzenie się dzieci;