tu kiedyś będzie logo przedszkola
Przedszkole Samorządowe nr 56
ul. Gen. J. Hallera 38
15-814 Białystok
tel.: 85 654 42 48

Przedszkole Samorządowe nr 56 w Białymstoku

JADŁOSPIS


Jadłospis sporadycznie może ulec zmianie.

Nie stosujemy konserwantów, stosujemy przyprawy naturalne.

Wszystkie dania są wykonane przez kuchnię przedszkolną: własnego wyrobu pasztety, wędliny, ciasta, dżemy, kisiele oraz dania obiadowe.

 

 

od 01.06.2019 do 31.08.2019

 

Dzieci codziennie otrzymują świeży bukiet jarzyn bądź owoców

 

I TYDZIEŃ

 

Poniedziałek

Śniadanie: Herbata owocowa, kolorowa kanapka (chleb pszenny i żytni z masłem, wędlina wieprzowa lub drobiowa ,ser żółty, ogórek kiszony);

II śniadanie: świeży owoc lub warzywo;

Obiad : Zupa chłopska z zacierką i zieleniną, kotlet mielony wieprzowy z serem mozzarella, ziemniaki purre, mizeria z ogórka świeżego, kompot owocowy;

Podwieczorek : Mleko, racuszki z tarkowanym jabłkiem własnego wyrobu;

Bezml: Herbata malinowa;

 

Wtorek

Śniadanie: Kakao na mleku, chleb pszenny i słonecznikowy z masłem, parówka lub frankfurterka na gorąco, sałatka z pomidora z cebulką;

Bezml: Herbata lipowa;

Obiad: Zupa koperkowa z ziemniakami zabielana, spaghetti z mięsem wieprzowym w sosie pomidorowym z bazylią, kompot truskawkowy;

Bezml: Zupa bez zabielania;

Podwieczorek: Herbata z cytryną, paluch pszenny z masłem, warzyw pasta z pieczonych  (marchew pietruszka, seler ,cebula ), ogórek świeży;

 

 

Środa

Śniadanie: Kawa inka na mleku, bułka pszenna z masłem, stół szwedzki (chleb pszenny i żytni z masłem, wędlina wieprzowa lub drobiowa, ser żółty, jajko gotowane, warzywa : sałata, rzodkiewka, ogórek świeży, pomidor );

Bezml: Herbata z owoców leśnych;

II śniadanie: sok jabłkowy;

Obiad: Kapuśniak ze świeżej kapusty z ziemniakami zabielany/Zupa truskawkowa z makaronem, bigos z młodej kapusty z warzywami i kiełbasą, ziemniaki /kotlety ziemniaczane w sosie mięsno - warzywnym, pomidor z cebulą i oliwką, lemoniada cytrynowa;

Bezml: Zupa bez zabielania;

Podwieczorek: Zupa mleczna z kaszą jęczmienną lub jaglaną, ciasteczka maślane własnego wyrobu pieczone w piecu konwekcyjno-parowym;

Bezml :Herbata miętowa;

 

Czwartek

Śniadanie: Kakao na mleku, bułka pszenna z masłem, rolada z kurczaka własnego wyrobu, ogórek świeży;

Bezml: Herbata miętowa;

Obiad: Zupa z kalafiora świeżego z warzywami i ziemniakami zabielana, „ala” gołąbki mięsno-warzywne w sosie pomidorowym pieczone w piecu konwekcyjno-parowym, ziemniaki, kompot z jabłek;

Bezml: Zupa bez zabielania;

Podwieczorek: Herbata owocowa, chleb pszenny i żytni z masłem pasztet drobiowo-wieprzowy własnego wypieku, surówka letnia (sałata, rzodkiewka, pomidor, ogórek świeży w sosie winegret );

 

 Piątek

 

Śniadanie: Zupa mleczna z makaronem, chleb pszenny i z siemieniem lnianym, masłem, pasta jajeczna ze szczypiorkiem, koperkiem i rzodkiewką;

Bezml: Herbata z cytryną;

II śniadanie: chipsy bananowe i suszone jabłka;

Obiad: Zupa z młodej botwiny z warzywami i ziemniakami zabielana, tymbaliki rybne w sosie leczo (marchew, seler, pietruszka, cebula w sosie pomidorowym ), ziemniaki, lemoniada pomarańczowa;

Bezml: Zupa bez zabielania;

Podwieczorek: Mleko, bułka pszenna z nutellą własnego wyrobu (masło orzechowe, banany, awokado, miód );

Bezml: Herbata malinowa z żurawiną;

 

 

II TYDZIEŃ

 

Poniedziałek

Śniadanie: Zacierka na mleku, wiosenna kanapka (chleb pszenny i  żytni z masłem ziołowym, szynka wieprzowa, rzodkiewka, pomidor );

Bezml: Herbata miętowa;

II śniadanie: szklanka soku jabłkowo……

Obiad: Zupa grochowa z warzywami i ziemniakami, gałki z mięsa wieprzowego w sosie pomidorowym, kasza  bulgur, surówka z kapusty pekińskiej ze szczypiorkiem i rzodkiewką z dresingiem jogurtowo-majonezowym, lemoniada pomarańczowa;

Bezml: Zupa bez zabielania;

Podwieczorek: Herbata z owoców leśnych, bułka  maślana z masłem, twarożkiem waniliowo-malinowym/jagodowym;

 

Wtorek

Śniadanie : Kakao na mleku,  chleb pszenny i żytni z masłem ,pasta z mięsa pieczonego z warzywami własnego wyrobu, ogórek kiszony lub świeży;

Bezml: Herbata owocowa;

Obiad: Zupa – krem z białych warzyw, pierogi z mięsem wieprzowym, surówka z młodej kapusty z koperkiem i ogórkiem świeżym w sosie winegret, kompot jabłkowy;

Podwieczorek: Kakao na mleku, makaron świderki z frużoliną  jabłkowo – cynamonową zapiekany w piecu konwekcyjno – parowym;

Bezml: Napój miodowy;

 

 

Środa

Śniadanie: Herbata owocowa z żurawiną, stół szwedzki (chleb pszenny i żytni z masłem, wędlina wieprzowa, ser żółty, warzywa: papryka świeża, mix sałat. ogórek świeży, kiełki rzodkiewki );

II śniadanie: owoc;

 Obiad: Zupa pomidorowa z makaronem i zieleniną, kotlety jajeczne z koperkiem, purre ziemniaczano-marchwiowe, ogórek małosolny, napój miodowy z miętą i cytryną;

Bezml: Zupa bez zabielania;

Podwieczorek: Kawa inka na mleku, bagietka z masłem ziołowo-czosnkowym, sałatka ziemniaczana z szynką wieprzową, ogórkiem kiszonym, cebulą cukrową;

Bezml: Herbata owocowa;

Czwartek

Śniadanie: Płatki ryżowe na mleku, bułka pszenna z masłem, łopatka pieczona własnego wyrobu, sałata;

Bezml: Herbata miętowa;

Obiad: Rosół z makaronem i zieloną natką pietruszki, kurczak pieczony w piecu konwekcyjno-parowym, ziemniaki, sałata ze szczypiorem i rzodkiewką w sosie jogurtowo – śmietanowym, lemoniada pomarańczowa;

Bezml: Surówka z oliwką;

Podwieczorek: Mleko, sałatka owocowa (banan, winogrono, truskawki, kiwi, galaretka owocowa ) z dresingiem jogurtowym i chrupkami kukurydzianymi;

Bezml: Herbata owocowa;

Piątek

Śniadanie: Herbata malinowa, chleb pszenny i żytni z masłem, pastella własnego wyrobu z tuńczykiem, jajkiem, szczypiorem, papryką świeżą i koperkiem;

II śniadanie: Świeże warzywo;

Obiad: Zupa krupnik z zieleniną i ziemniakami zabielany, naleśniki z serem pomarańczowym pod jogurtowo-owocową pierzynką, kompot truskawkowy;

Bezml: Zupa bez zabielania, naleśniki bez laktozy;

Podwieczorek : Mleko, ciasto jogurtowo – biszkoptowe z frużeliną truskawkową własnego wypieku;

Bezml: Herbata lipowa;