PLAN WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI
NA ROK SZKOLNY 2024/2025
CEL OGÓLNY:
wdrażanie rodziców do współpracy z przedszkolem i umożliwienie im udziału
w tworzeniu warunków do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dzieci.
CELE SZCZEGÓŁOWE
przekazanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w przedszkolu,
wzmacnianie więzi rodzinnych i relacji międzypokoleniowych,
wszechstronny rozwój dziecka,
nawiązanie dobrego kontaktu z rodzicami,
dążenie do jednolitości oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych przedszkola
i środowiska rodzinnego,
podnoszenie świadomości edukacyjnej rodziców poprzez pedagogizację,
włączenie rodziców do życia grupy i przedszkola,
zaangażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola.
LP |
TEMAT |
CEL |
FORMA |
TERMIN |
---|---|---|---|---|
1. |
Zebranie informacyjno- organizacyjne |
Zapoznanie rodziców z zasadami funkcjonowania przedszkola i grupy. |
Zebranie grupowe. |
Wrzesień 2024 |
2. |
Kontakty indywidualne |
Omawianie na bieżąco i systematycznie spraw związanych z funkcjonowaniem dziecka w grupie, dzielenie się informacjami nt. osiągnięć edukacyjno-wychowawczych dzieci. |
Rozmowy indywidualne. Konsultacje z nauczycielem.
|
Rok szkolny 2024/2025 |
3. |
|
Rodzic ma możliwość obserwacji dziecka na tle grupy. |
Nagrania video, zdjęcia |
Rok szkolny 2024/2025 |
4. |
Systematyczne prezentowanie prac plastyczno-technicznych oraz innych wytworów dzieci na tablicy |
Dostarczanie bieżących informacji o osiągnięciach plastycznych, technicznych, graficznych dzieci. |
Prace dzieci
|
Rok szkolny 2024/2025 |
5. |
Aktualnie realizowana tematyka |
Zapoznanie z tygodniowymi, tematami kompleksowymi, sprawozdania z realizacji w/w tematyki. |
Informacje na tablicach grupowych, |
Rok szkolny 2024/2025 |
6. |
Organizacja zajęć i zabaw prowadzonych przez rodziców. |
Włączanie rodziców w proces dydaktyczno-wychowawczy. |
Zajęcia prowadzone przez rodziców. |
Terminy do uzgodnienia. |
7. |
Współudział rodziców w pracach na rzecz grupy i przedszkola.
|
Zaangażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola.
|
Pomoc rodziców w realizacji tematyki tygodniowej |
Rok szkolny 2024/2025 |
8. |
Organizacja uroczystości grupowych |
Integracja środowiska rodzinnego. Promowanie dobrego wizerunku przedszkola. |
Pomoc rodziców
|
Rok szkolny 2024/2025
|
9. |
Zorganizowanie spotkania |
Opracowanie razem z rodzicami programu spotkania- integrowanie się ze środowiskiem lokalnym. |
Spotkania on-line |
Termin do uzgodnienia. |
10. |
Redagowanie „Bajkowej gazetki”. |
Rodzice uczestniczą w tworzeniu pisma, Poznają wiadomości |
Artykuły edukacyjne dla rodziców; Konkursy, kolorowanki, ćwiczenia graficzne. |
Rok szkolny 2024/2025 |
11. |
Spotkania ze specjalistami |
Przełamywanie uprzedzeń do korzystania przez rodziców z porad specjalisty. Rozumienie konieczności wczesnej diagnozy zaburzeń rozwojowych dziecka |
Konsultacje telefoniczne. Konsultacje dla rodziców. |
Rok szkolny 2024/2025 |
12. |
Realizacja Programu podnoszącego kompetencje emocjonalno -społeczne
|
Wspieranie rodziców w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych, budowanie dobrych relacji. .
|
Zajęcia, zabawy integracyjne.
|
Rok szkolny 2024/2025 |
13. |
Spotkanie adaptacyjne dla rodziców nowych przedszkolaków. |
Wsparcie rodziców w przygotowaniu dzieci do przedszkola, pomoc w adaptacji nowych przedszkolaków. |
Zebranie. |
Czerwiec 2025 |
14. |
Zorganizowanie wypożyczalni bajek terapeutycznych dla rodziców |
Wsparcie rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i innych | Wypożyczanie |
Rok szkolny 2024/2025 |
PLAN WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI
NA ROK SZKOLNY 2021/2022
CEL OGÓLNY:
wdrażanie rodziców do współpracy z przedszkolem i umożliwienie im udziału
w tworzeniu warunków do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dzieci.
CELE SZCZEGÓŁOWE
przekazanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w przedszkolu,
wzmacnianie więzi rodzinnych i relacji międzypokoleniowych,
wszechstronny rozwój dziecka,
nawiązanie dobrego kontaktu z rodzicami,
dążenie do jednolitości oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych przedszkola
i środowiska rodzinnego,
podnoszenie świadomości edukacyjnej rodziców poprzez pedagogizację,
włączenie rodziców do życia grupy i przedszkola,
zaangażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola.
LP |
TEMAT |
CEL |
FORMA |
TERMIN |
---|---|---|---|---|
1. |
Zebranie informacyjno- organizacyjne |
Zapoznanie rodziców z zasadami funkcjonowania przedszkola i grupy. |
Zebranie grupowe. |
Wrzesień 2021 |
2. |
Kontakty indywidualne |
Omawianie na bieżąco i systematycznie spraw związanych z funkcjonowaniem dziecka w grupie, dzielenie się informacjami nt. osiągnięć edukacyjno-wychowawczych dzieci. |
Rozmowy indywidualne. Konsultacje z nauczycielem.
|
Rok szkolny 2021/2022 |
3. |
|
Rodzic ma możliwość obserwacji dziecka na tle grupy. |
Nagrania video, zdjęcia |
Rok szkolny 2021/2022 |
4. |
Systematyczne prezentowanie prac plastyczno-technicznych oraz innych wytworów dzieci na tablicy |
Dostarczanie bieżących informacji o osiągnięciach plastycznych, technicznych, graficznych dzieci. |
Prace dzieci
|
Rok szkolny 2021/2022 |
5. |
Aktualnie realizowana tematyka w poszczególnych grupach |
Zapoznanie z tygodniowymi, tematami kompleksowymi, sprawozdania z realizacji w/w tematyki. |
Informacje na tablicach grupowych, |
Rok szkolny 2021/2022 |
6. |
Organizacja zajęć i zabaw prowadzonych przez rodziców. |
Włączanie rodziców w proces dydaktyczno-wychowawczy. |
Zajęcia prowadzone przez rodziców. |
Terminy do uzgodnienia. |
7. |
Współudział rodziców w pracach na rzecz grupy i przedszkola.
|
Zaangażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola.
|
Pomoc rodziców w realizacji tematyki tygodniowej |
Rok szkolny 2021/2022 |
8. |
Organizacja uroczystości grupowych i przedszkolnych. |
Integracja środowiska rodzinnego. Promowanie dobrego wizerunku przedszkola. |
Pomoc rodziców
|
Rok szkolny 2021/2022
|
9. |
Zorganizowanie spotkania z ubiegłorocznymi absolwentami przedszkola. |
Opracowanie razem z rodzicami programu spotkania- integrowanie się ze środowiskiem lokalnym. |
Spotkania on-line |
Termin do uzgodnienia. |
10. |
Redagowanie „Bajkowej gazetki”. |
Rodzice uczestniczą w tworzeniu pisma, Poznają wiadomości |
Artykuły edukacyjne dla rodziców; Konkursy, kolorowanki, ćwiczenia graficzne. |
Rok szkolny 2021/2022 |
11. |
Spotkania ze specjalistami |
Przełamywanie uprzedzeń do korzystania przez rodziców z porad specjalisty. Rozumienie konieczności wczesnej diagnozy zaburzeń rozwojowych dziecka |
Konsultacje telefoniczne. Konsultacje dla rodziców. |
Rok szkolny 2021/2022 |
12. |
Realizacja Programu podnoszącego kompetencje emocjonalno -społeczne
|
Wspieranie rodziców w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych,budowanie dobrych relacji. .
|
Zajęcia, zabawy integracyjne.
|
Rok szkolny 2021/2022 |
13. |
Spotkanie adaptacyjne dla rodziców nowych przedszkolaków. |
Wsparcie rodziców w przygotowaniu dzieci do przedszkola, pomoc w adaptacji nowych przedszkolaków. |
Zebranie. |
Czerwiec 2022 |
14. |
Zorganizowanie wypożyczalni bajek terapeutycznych dla rodziców |
Wsparcie rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i innych | Wypożyczanie |
Rok szkolny 2021/2022 |