Koło badacza-ekologa.

Prowadząca: mgr Barbara Pasiuk;

 

     Program Koła badacza - zoologa jest przeznaczony  dla dzieci wykazujących zainteresowania przyrodnicze, proekologiczne i techniczne. Jego treści pozwalają na  poszerzenie wiadomości i umiejętności, które nie będą realizowane w trakcie zajęć z całą grupą przedszkolną ze względu na ograniczenia czasowe oraz charakter zajęć – ćwiczenia, badania, doświadczenia. Zajęcia odbywać się będą raz w tygodniu ( 2 razy część badawcza i 2 razy część zoologiczna).

Pozwala on zwrócić uwagę dzieci na otaczający świat, zainteresowanie jego pięknem i ochroną jego zasobów. Pobudza również aktywność dzieci do stawiania hipotez, weryfikowania ich, wyciągania wniosków, korzystania i wykonywania urządzeń badawczych, rozwija procesy logicznego i twórczego myślenie. Uczy współdziałania w zespole, kształtuje właściwe postawy i charakter małego człowieka. W trakcie roku szkolnego, program będzie modyfikowany i dostosowywany do aktualnej sytuacji - zainteresowania dzieci, ciekawe wydarzenia przyrodniczo - techniczne ( w tym zjawiska pogodowe, związane z porą roku, ciekawe znaleziska, możliwości dzieci itp.)

 

CEL GŁÓWNY:  rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, technicznych i postaw proekologicznych.

 

 

CELE EDUKACYJNE:

- rozwijanie zainteresowania przyrodą;

- rozumienie zjawisk i przemian zachodzących w przyrodzie;

- dochodzenie do wiedzy drogą obserwacji i pomiaru;

- uczenie się wnioskowania i uogólniania;

- interpretowanie zjawisk przyrodniczych;

- dostrzeganie związków przyczynowo – skutkowych;

- pobudzanie naturalnej ciekawości dziecka;

 

 

 

 



jeszcze wcześniej



Elektrostatyka i magnetyzm:)

14 XII 2021 grupa 5 Latków



Wybuchy wulkanów - uderzenie meteorytu

  03 XII 2021 grupa 5 Latków



Poznajemy mikroskopy!

05 XI 2021 Grupa 5 Latków.



Wulkany!

22 X 2021 i 29 X 2021



Jesienne zabawy z kolorami- grupa 6latków

15 X 2021 Podobnie jak młodsi koledzy bawiliśmy się kolorami. Zrobiliśmy jesienną herbatkę i obserwowaliśmy parowanie i skraplanie- czyli deszczyk też był:). Oczywiście mieszaliśmy kolory na różne sposoby. Nie zabrakło informacji o nas samych- musimy się przecież poznać. No i w związku z informacją, że wszyscy lubimy cukierki, zrobiliśmy kolorową tęczę z popularnych cukierków i co? Resztę niech dzieci opowiedzą- barwniki, chemia, cukier....