Pogoda marcowa

Przedwiośnie to miły czas zwiastujący przebudzenie się przyrody. To również czas  na wnikliwą obserwację zjawisk atmosferycznych i przyrodniczych.  W tym tygodniu dzieci rozmawiały na temat aktualnej pogody. Przedszkolaki zapoznały się z przysłowiem „W marcu jak w garncu”, a wraz z tym  z  warunkami atmosferycznymi, które towarzyszą marcowej pogodzie. Na podstawie prezentacji multimedialnej rozmawialiśmy o symbolach  „przedwiośnia” i  pierwszych oznakach wiosny.  Dzieci utworzyły  w sali „zielony ogródek” na parapecie. Dowiedziały się, czego potrzebują rośliny do życia. Sadziliśmy do ziemi cebulki warzyw, kwiatów;  wysiewaliśmy nasionka fasoli, rzeżuchy i aksamitek. Jakież było zdziwienie, że nasiona rzeżuchy zostały wysadzone na sitku w plastikowym naczyniu napełnionym wodą. Wszyscy mieli możliwość doświadczyć różnorodności kształtów, wielkości, zapachu i doznań dotykowych podczas prac w naszym „ogródku”. Od teraz parapet zamienił się w nasz „punkt obserwacyjny” do podglądania roślinek. Prowadziliśmy codzienne obserwacje pogody, a spostrzeżenia zaznaczaliśmy na kalendarzu pogody.  W środę uczestniczyliśmy w warsztatach w Galerii im. Slendzińskich. Dzieci, pod czujnym okiem pani instruktor wykonały przepiękne, niepowtarzalne prace pt.: „Kolorowe  jabłka”.  W ramach projektu „Dwujęzyczność w przedszkolu” realizowaliśmy temat „Ptak”. W tym tygodniu nasza koleżanka obchodziła swoje urodziny. Wszystkiego najlepszego Droga jubilatko. Troje dzieci z naszej grupy otrzymało nagrody i wyróżnienia w konkursie plastycznym organizowanym przez nasze przedszkole „Kraina dinozaurów”. Wszystkim dzieciom serdecznie gratulujemy.