Oddział III

 


 

Wychowawczynie: pani Agnieszka i Dorota

 

godziny pracy:

7.30 – 17.30

GODZINY DOSTĘPNOŚCI - KONSULTACJE

Zapraszamy na konsultacje we wtorek.

Prosimy o wcześniejsze telefoniczne zgłoszenie i ustalenie godziny spotkania. 

 


 

Witaj Wiosno!

 Poniedziałek, 28 marca 2022 r.   ( 9:13 ) 

21 - 25 marzec 2022



Wiosenne przebudzenia

 Czwartek, 17 marca 2022 r.   ( 17:27 ) 

W tym tygodniu dzieci poznawały i nazywały zwiastuny wiosny. Zwracaliśmy uwagę na to jakie zmiany można zauważyć w życiu roślin i zwierząt przed zbliżającą się nową porą roku jaką jest wiosna. Dzieci wykonały piękną pracę plastyczną pt„Krokusy”



W marcu jak w garncu

 Poniedziałek, 14 marca 2022 r.   ( 9:49 ) 

07 - 11 marzec 2022



Zwierzęta naszych pól i lasów

 Sobota, 5 marca 2022 r.   ( 10:42 ) 

W minionym tygodniu wzbogacaliśmy wiadomości na temat zwierząt dla, których środowiskiem życia jest las i pole. Dzieci dokonywały podziału zwierząt leśnych na ssaki, ptaki i owady.Poznały trzy podstawowe warstwy lasu czyli runo leśne, podszyt i wysokie drzewa.Ponadto dzieci nazywały i oglądały zdjęcia zwierząt mieszkających na polu. Dużą część zajęć poświęciliśmy pszczołom, ich budowie i znaczeniu dla przyrody i człowieka. Omówiliśmy proces powstawania miodu.Zwieńczeniem tygodniowej pracy były prace plastyczne:plaster miodu z pszczołą oraz książeczka obrazkowa na temat zwierząt leśnych.W czwartek byliśmy również w bibliotece gdzie utrwalaliśmy wiadomości o kosmosie.



JAK I CZY W OGÓLE ROZMAWIAĆ Z DZIECKIEM O WOJNIE?

 Środa, 2 marca 2022 r.   ( 17:31 ) 

   Tak, rozmawiajmy- dzieci mają dostęp do mediów i w końcu usłyszą. a  wtedy     lęki i niepokoje mogą być wszędzie.



Zwierzęta egzotyczne

 Poniedziałek, 28 lutego 2022 r.   ( 10:19 ) 

21-25 luty 2022



Tydzień z emocjami i uczuciami

 Niedziela, 20 lutego 2022 r.   ( 10:56 ) 

Od 14-18 lutego był to tydzień pełen uczuć i emocji ( program Covidowe, zdrowe love ). W oparciu o elementy programu „Przyjaciele Zippiego” dzieci doskonaliły zdolności rozpoznawania i nazywania czterech podstawowych uczuć: uczucia smutku, złości i rozdrażnienia, zazdrości oraz zdenerwowania. Są to uczucia trudne, które są źródłem przygnębienia w każdym wieku. Rozpoznawanie tych uczuć pomaga uświadomić sobie, że należy coś zrobić, aby skutecznie poradzić sobie z zaistniałą sytuacją. Podczas zajęć dzieci wykonywały różne ćwiczenia i zadnia, w ramach których nie tylko rozpoznawały poszczególne uczucia, ale i ustalały co mogą one zrobić, aby czuć się lepiej kiedy są np: smutne. Dzieci ćwiczyły różne sposoby uspokajania się i poprawiania samopoczucia, kiedy odczuwamy np:złość. W trakcie zajęć dzieci bawiły się kostką mimiczną, odgrywały krótkie scenki wykorzystując karty odczuwania sytuacji ( kartki z określoną sytuacją - dziecko ma wyrazić uczucia, których doznałoby w danej sytuacji, a grupa ma odgadnąć jakie to uczucie i zaproponować rozwiązanie, które poprawi samopoczucie dziecka w takiej sytuacji). Zwracaliśmy również uwagę na to co dzieje się z naszym ciałem, kiedy jesteśmy zdenerwowani - dzieci musiały m.in nakleić na zarysie postaci karty odczuwania zdenerwowania, w miejscu w którym ta reakcja jest odczuwalna. Bardzo często dzieci mówiły, że można dać dziecku, które jest smutne jakiś prezent np: laurkę, aby poczuło się lepiej.My zrobiliśmy eko-bransoletkę dla kolegi/koleżanki z wykorzystaniem plastikowej nakrętki i drucika kreatywnego.Podsumowaniem tygodnia był wiersz ułożony przez panią                          Basię P.pt„Emocje”.



Kosmos

 Poniedziałek, 14 lutego 2022 r.   ( 10:00 ) 

  07 - 11 luty 2022



Deklaracja kontynuacji

 Poniedziałek, 7 lutego 2022 r.   ( 13:04 ) 

Dokument w załączniku do pobrania.



Muzyka jest wszędzie

 Niedziela, 6 lutego 2022 r.   ( 14:47 ) 

W tym tygodniu rozmawialiśmy o muzyce.Dzieci poznały takie pojęcia jak: gama,pięciolinia, nuty, klucz wiolinowy, kompozytor, dyrygent, filharmonia.Poznały również sylwetkę wielkiego polskiego muzyka i kompozytora jakim był Fryderyk Chopin.