Oddział III
Wychowawczynie: pani Agnieszka i Dorota
godziny pracy:
7.30 – 17.30
GODZINY DOSTĘPNOŚCI - KONSULTACJE
Zapraszamy na konsultacje we wtorek.
Prosimy o wcześniejsze telefoniczne zgłoszenie i ustalenie godziny spotkania.
Wiosenne przebudzenia
>> więcej ...
>> więcej ...
Zwierzęta naszych pól i lasów
W minionym tygodniu wzbogacaliśmy wiadomości na temat zwierząt dla, których środowiskiem życia jest las i pole. Dzieci dokonywały podziału zwierząt leśnych na ssaki, ptaki i owady.Poznały trzy podstawowe warstwy lasu czyli runo leśne, podszyt i wysokie drzewa.Ponadto dzieci nazywały i oglądały zdjęcia zwierząt mieszkających na polu. Dużą część zajęć poświęciliśmy pszczołom, ich budowie i znaczeniu dla przyrody i człowieka. Omówiliśmy proces powstawania miodu.Zwieńczeniem tygodniowej pracy były prace plastyczne:plaster miodu z pszczołą oraz książeczka obrazkowa na temat zwierząt leśnych.W czwartek byliśmy również w bibliotece gdzie utrwalaliśmy wiadomości o kosmosie.
>> więcej ...
JAK I CZY W OGÓLE ROZMAWIAĆ Z DZIECKIEM O WOJNIE?
Tak, rozmawiajmy- dzieci mają dostęp do mediów i w końcu usłyszą. a wtedy lęki i niepokoje mogą być wszędzie.
>> więcej ...
>> więcej ...
Tydzień z emocjami i uczuciami
Od 14-18 lutego był to tydzień pełen uczuć i emocji ( program Covidowe, zdrowe love ). W oparciu o elementy programu „Przyjaciele Zippiego” dzieci doskonaliły zdolności rozpoznawania i nazywania czterech podstawowych uczuć: uczucia smutku, złości i rozdrażnienia, zazdrości oraz zdenerwowania. Są to uczucia trudne, które są źródłem przygnębienia w każdym wieku. Rozpoznawanie tych uczuć pomaga uświadomić sobie, że należy coś zrobić, aby skutecznie poradzić sobie z zaistniałą sytuacją. Podczas zajęć dzieci wykonywały różne ćwiczenia i zadnia, w ramach których nie tylko rozpoznawały poszczególne uczucia, ale i ustalały co mogą one zrobić, aby czuć się lepiej kiedy są np: smutne. Dzieci ćwiczyły różne sposoby uspokajania się i poprawiania samopoczucia, kiedy odczuwamy np:złość. W trakcie zajęć dzieci bawiły się kostką mimiczną, odgrywały krótkie scenki wykorzystując karty odczuwania sytuacji ( kartki z określoną sytuacją - dziecko ma wyrazić uczucia, których doznałoby w danej sytuacji, a grupa ma odgadnąć jakie to uczucie i zaproponować rozwiązanie, które poprawi samopoczucie dziecka w takiej sytuacji). Zwracaliśmy również uwagę na to co dzieje się z naszym ciałem, kiedy jesteśmy zdenerwowani - dzieci musiały m.in nakleić na zarysie postaci karty odczuwania zdenerwowania, w miejscu w którym ta reakcja jest odczuwalna. Bardzo często dzieci mówiły, że można dać dziecku, które jest smutne jakiś prezent np: laurkę, aby poczuło się lepiej.My zrobiliśmy eko-bransoletkę dla kolegi/koleżanki z wykorzystaniem plastikowej nakrętki i drucika kreatywnego.Podsumowaniem tygodnia był wiersz ułożony przez panią Basię P.pt„Emocje”.
>> więcej ...
>> więcej ...
>> więcej ...
Muzyka jest wszędzie
>> więcej ...