tu kiedyś będzie logo przedszkola
Przedszkole Samorządowe nr 56
ul. Gen. J. Hallera 38
15-814 Białystok
tel.: 85 654 42 48

Przedszkole Samorządowe nr 56 w Białymstoku

Grupa I wakacyjna- Wesołe zabawy  (6-10. 07. 2020 r.)       

           https://p25wroc.szkolnastrona.pl/container/52420163-male-emoticon-blowing-a-kiss.jpg

Kochane dzieci zapraszamy  Was na kolejne wakacyjne zabawy.    

Poniedziałek

  • „Wakacyjne podróże”- opowieść ruchowa.

Dziecko z Rodzicem wyrusza na wymarzone wakacje.

- „Jedziemy samochodem”– dziecko biega, naśladując rękami kręcenie kierownicą. Gdy rodzic pokazuje czerwony kolor dziecko zatrzymuje się, kiedy zielony jedzie dalej. Rodzic trzyma rękę w górze - dziecko zostawia samochód na parkingu.

- „Lot samolotem- dziecko przesiada się do samolotu. Samolot startuje (dziecko kuca), unosi się (dziecko biegnie z rozłożonymi rękami) i ląduje (znów kuca).

- „Jedziemy pociągiem”- dziecko wsiada do pociągu (ustawia się z rodzicem, poruszają się, trzymając się za ramiona).

- „Płyniemy kajakiem”- dziecko dojechało nad piękne jezioro,  wsiada do kajaka (maszerując, naśladuje rękami ruch wiosłowania).

- Wracamy do domu -w kolejności od końca: płyniemy kajakiem, jedziemy pociągiem, lecimy samolotem, jedziemy samochodem.

Wtorek

  • „Muzyczna gimnastyka”. Postępuj zgodnie z tekstem piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=fKECl8F-rCY&list=PLqLgA gfEM6Pk9HvDF64vKdQcLJgFCy8v&index=1
  • „Gdzie jest ta zabawka?”- zabawa dydaktyczna. Potrzebne: Lalka, samochód. Rodzic pokazuje dziecku zabawki, które będzie rozmieszczać
    w domu. Zadaniem dziecka jest odpowiedź na pytanie: „Gdzie jest...?”  Rodzic powinien tak rozmieścić zabawki, aby dzieci używały zwrotów określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, obok,w,  za, przed).

Środa

Zagadka: Śmietankowe, owocowe... doskonałe dla ochłody. Kiedy upał jest na dworze, każdy lubi lizać... (lody)

  • „Lody” - zabawa matematyczna Potrzebne: Wycięte z papieru wafle lodowe, kolorowe kołaDziecko losuje wafelki wycięte z papieru kolorowego. Na każdym z wafelków są narysowane koła(od 1 do 6). Dziecko liczy, ile jest kół  na wafelku i układa tyle samo lodowych kulek, ile jest  na wafelku powyżej. Określa kolory lodowych kulek może dopasować smak lodu do określonego koloru.
  • "Sorbet truskawkowy". Zrób z Rodzicami pyszne, truskawkowe lody. https://www.youtube.com/watch?v=n3fU1DUmF8o

Czwartek

  •  "W lodziarni" - Ćwiczenia małej motoryki Potrzebne: Kolorowe waciki kosmetyczne, pęseta  lub szczypce kuchenne, kostka do gry, kubeczek. Dziecko rzuca kostką, liczy, ile oczek wskazała. Wkłada do swojego kubeczka za pomocą pęsety lub szczypiec, tyle kulek z wacików kosmetycznych, ile oczek wskazała kostka.
  • „Lody poziomkowe”- zabawa do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=w8mPTZXGbe8

Piątek

  • Wakacyjna ochrona” – rozmowa  na temat przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnych wyjazdów. Rodzic czyta zagadkę, dziecko odgaduję.

Gdy na głowę ją założę, nic złego się stać nie może.      (czapka z daszkiem)

Mama w skórę moją ten specyfik wciera, mam ochronę przed słoneczkiem teraz.     (krem)

 One chronią moje oczy –żaden promyk do oka nie wskoczy.         (okulary przeciwsłoneczne)

Dzieci rozwiązują zagadki - nazwy przedmiotów ochraniających przed słońcem. Rodzic  pyta: Z jakiego powodu musimy używać tych rzeczy?; Co może zrobić nam letnie słońce?

- Odrysowywanie cieni. Czy to słońce, czy światło z lampki każdy punkt świetlny sprawia, że nasze ukochane zabawki rzucają cień. A gdyby tak
z odrysowanych cieni naszych ulubionych zabawek stworzyć wspólnie z dzieckiem rysunek?

-„Kolorowe kamienie” – podczas spaceru  dziecko szuka kilku kamieni (najlepiej gładkich, wielkości połowy dłoni dziecka). Po powrocie do domu  pokolorujcie kamienie kredkami świecowymi, pastelami olejnymi lub pomalujcie farbami plakatowymi. Na kamieniach można tworzyć kolorowe wzory. Możecie wspólnie zastanowić się, co przypomina Wam kamień (np. głowę dinozaura) i dorysować na kamieniu odpowiednie szczegóły (np. zęby, oczy i nos).

-„Czego brakuje?” – ćwiczenie pamięci. Rodzic wspólnie z dzieckiem wybierają kilka zabawek, które następnie kładą przed dzieckiem. Dziecko nazywa zabawki. Następnie dziecko się odwraca, a Rodzic zabiera jedną zabawkę. Zadaniem dziecka jest określić, która zabawka zniknęła.

                                                                                                                                                    Pozdrawiamy Was serdecznie Pani Danusia i Pani Ania

 




wydarzenia / 2019-2020