Wiosna na wsi - zwierzęta.

 

Tydzień 5.04.21 – 9.04.21

WITAJCIE KOCHANI

Pozdrawiamy serdecznie i świątecznie całe Wasze Rodziny – pani Dorotka i pani Agnieszka.

W tym tygodniu – Wiosna na wsi – oto nasze propozycje.

Poniedziałek

  • Poniedziałek to śmigus – dyngus – nie zapominajcie o mokrej niespodziance.

Wtorek

  • Malowana wieś – poznanie nowej litery „F” – małej i dużej, drukowanej i pisanej na podstawie wyrazu farby.- książka nr 3 - str. 83

- dzielenie słowa „farby” na sylaby, głoski, przeliczanie ich,

- odszukanie głoski „f” w wyrazie,

- wypowiadanie głoski długo, krótko – stwierdzenie, że to spółgłoska, niebieska, ponieważ przykleja się do niej „y”

- podawanie wyrazów, imion, nazw na głoskę „f”- zwrócenie uwagi na wielką literę w imionach i nazwach,

- wykonanie ćwiczeń ze strony 83 i 84 według poleceń.

- na koniec czytanie tekstu ze strony 82 i odszukiwanie litery „f” w tekście.

  • Kolorowy kogucik – zabawy plastyczne z kolorami

- potrzebne będą farby w różnych kolorach i szklanki – zabawa w mieszanie kolorów, tworzenie nowych barw, zgadywanie z jakich kolorów one powstają,

- malowanie kogucika z kolorowym ogonem – niech każde pióro będzie w innym kolorze. Prześlijcie zdjęcia prac na supermisie.

 

  • Dotknij kolor – dzieci skaczą, biegają, naśladują chodzenie zwierząt… na sygnał rodzica dotykają wybrany przez niego kolor i wymieniają co jest w tym kolorze.
  • Stary Donald – zabawa rodzinna przy piosence.

Środa

  • W gospodarstwie – praca z obrazkiem – karta pracy str.76 i 77 książka niebieska czytam, liczę…

- nazywanie zwierząt, dopasowanie naklejek i odczytanie nazw,

- przypomnienie tego co wiem o tym zwierzętach – co je, gdzie mieszka, jaki ma kolor, czy to ptak, czy ssak…

- określanie, które zdania są prawdziwe lub fałszywe (dziecko czyta samodzielnie lub słucha jak rodzic czyta)

- kreślenie nowej litery wg kierunków (prosimy pokazać dziecku odpowiedni kierunek)

 

  • Zwierzęta w gospodarstwie rolnym – film edukacyjny dla dzieci. Rozmowa o tym, co zostało zapamiętane przez dziecko.

      https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

 

Czwartek

  • Rodziny zwierząt – zabawa z obrazkiem

- książka 3 str. 86 i 87

- czytanie nazw zwierząt, odszukanie i nazywanie dzieci zwierząt z gospodarstwa

      - podawanie innych przykładów (ogier, klacz, źrebię…)

      - kolorowanie rysunku wg koloru kropek.

  • W gospodarstwie - bajka dla dzieci o zwierzętach mieszkających w gospodarstwie

 https://www.youtube.com/watch?v=hyPhZrWjbGA

  • Brzydkie kaczątko” „Kaczka Dziwaczka” – obejrzyjcie lub przeczytajcie bajkę, wiersz i zróbcie z rodzicami lub rodzeństwem do tekstu ilustrację lub książeczkę wg własnego pomysłu – swoje prace wyślijcie na supermisie.

Piątek

  • Kurczaki – zabawy matematyczne – układanie zadań

- książka 3 str. 88

- układanie zadań tekstowych do obrazków na dodawanie i odejmowanie; wpisywanie odpowiednich liczb i znaków np. zaczynamy od zadania na dodawanie.

Mama kura miała 10 kurczaków, gdy spała 4 kurczaki uciekły. Ile kurczaków zostało?

Mama kura miała 7 kurczaków, nagle przybiegły jeszcze 3 kurczaki. Ile razem kurczaków ma mama kura? – zadania dzieci mogą przedstawić na patyczkach lub kredkach (zadań do ułożenia wymyślcie więcej).

  • Co mówią o sobie zwierzęta? – ćwiczenia w czytaniu – karta pracy książka 3 str.89

- odczytywanie tekstów i dopasowanie ich do odpowiednich zwierząt, kolorowanie.

  • Zaczarowane zwierzątko  – utrwalenie wiedzy o zwierzętach w formie zabawy - dziecko pomyśli nazwę zwierzęcia domowego, rodzic zadaje szereg pytań, na które dziecko może odpowiedzieć TAK lub NIE . Na podstawie zgromadzonej wiedzy przez rodzica – odgadujemy nazwę zwierzęcia. Przykład: dziecko pomyślało KROWA – zadawane pytania: czy to zwierzę  jest małe, duże, czy ma ogon, czy długi, czy je mięso? itp. Potem następuje zamiana, dziecko zadaje pytania.
  •  Ćwiczenia gramatyczno - słownikowe -  Jakie jest zwierzę? − Rodzic pyta: Jaki (jaka) jest…? – podając nazwę zwierzęcia, a dzieci wymyślają określenia. Np. Jaka jest kura? (mała, głośna…) Jaki jest kogut? (szybki, głośny…) Jaka jest kaczka? (spokojna, powolna…) Jaka jest krowa? (duża, łagodna, spokojna…) Jaki jest koń? (duży, szybki, groźny)