Cuda i dziwy 12.04-16.04.2021

 

    Witamy Was serdecznie w kolejnym tygodniu naszej pracy zdalnej. Dziękujemy Wam Drodzy Rodzice za zaangażowanie, za     wysyłanie zdjęć z zajęć w Waszych domach, a Wam kochane dzieciaczki dziękujemy za Wasze chęci, za wykonaną pracę i za Wasz     Uśmiech. Pozdrawiamy i zapraszamy- p. Agnieszka, p. Ania

                Ten tydzień to Cuda i dziwy

        PONIEDZIAŁEK

  1.  Zapoznanie z nazwą miesiąca na podstawie wiersza W. Chotomskiej Kwiecień

                                                    Posłuchajcie  

 

  1. Zapraszam Was na Planetę Chustolandii- potrzebne będą chustki( mogą być ubrania, kartki – to co macie w kolorze zielonym, czerwonym kolorze 

                            Posłuchajcie  

  1. Praca plastyczna- potrzebne farby – jeden kolor ( kolor czerwony, zielony, żółty ). Namalujcie wymyśloną planetę – jej mieszkańców, rośliny, zwierzęta  w wybranym, jednym kolorze np. czerwonym

    Mam nadzieję, że przyślecie Nam Drodzy Rodzice zdjęcia tych prac na supermisie56@wp.pl. Z góry dziękujemy!!!

  1. Zabawy i  ćwiczenia z literą „f” „F” – małą i dużą, drukowaną i pisaną na podstawie wyrazu farby - dzielenie słowa „farby” na sylaby, głoski, przeliczanie ich -  https://www.youtube.com/watch?v=gZNXDjwqhE0

    - 5 latkiOdkrywam siebie. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s.40-41 ( pokaz litery f, F drukowanej, odczytanie     wyrazu, odszukanie na ostatniej karcie, wycięcie go i przyklejenie, pokolorowanie rysunku, ozdobienie liter, odszukanie wyrazu     farby- podkreślenie, przeliczenie)

    - 6 latki- Odkrywam siebie. Litery i liczby, s.80-81 ( odczytanie wyrazu farby, odczytanie sylab i wyrazów, pisanie liter f, F po     śladzie, a potem samodzielnie, przeczytanie tekstu

    5. 6 latki – Odkrywam siebie. Litery i liczby s. 82, s.86 – tworzenie wyrazów z podanych sylab. Odczytywanie ich. Nazywanie zdjęć,     odszukiwanie na końcu kart z kartoników z literami tworzącymi ich nazwy, odczytywanie hasła, odczytanie podanych wyrazów.

      6. Mieszanie kolorów: potrzebne słoiki z roztworami barw podstawowych, puste słoiki. Zabawa w mieszanie kolorów, tworzenie nowych barw, zgadywanie z jakich kolorów one powstają. Zółta i niebieska (zielony), niebieska i czerwona ( fiolet ), czerwona i żółta ( pomarańczowa )

  • Dla chętnych:

    - Zakodowane F zakodowane F.jpeg

    - Start rakiet- zabawa ( dzieci ją znają ) Rodzic odlicza 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1,0. Podczas odliczania dzieci rytmicznie klaszczą w dłonie – dzieciaczki     pokażcie i wylądujcie.

    

    WTOREK – W przestrzeni kosmicznej

  •  Zapraszam do zabawy przy piosence Trzej Kosmici(sł. S. Karaszewski, muz. S. Marciniak)- dowolny taniec- zachęcam do nauki piosenki – tekst w     załącznikuPosłuchajcie

                    

  •  Kosmos- animacja edukacyjna  https://www.youtube.com/watch?v=ahkKIg8NVS0

    - Posłuchajcie nazw planet - W układzie słonecznym – piosenka https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI

  • Uzupełnijcie karty pracy – książka cz.3., s.70. ( posłuchajcie nazw planet, powiedzcie,  jak nazywa się pierwsza, druga , trzecia, ośma planeta od Słońca

        - 6 latki – podzielcie nazwy planet na głoski

        - 5 latki- podzielcie nazwy planet na sylaby

  • Opowiadanie S. Schimmela – Dzieci Ziemi       Posłuchajcie 

                                                                    

  • Ziemia widziana oczami dzieci – praca plastyczna- potrzebne :gazety, nożyczki, bibuła, flamstry, klej

        Na kartce narysujcie wielkie koło  ( Ziemię ) wytnijcie z kolorowych gazet, papierów elementy i przyklejcie je na koła, uzupełnijcie szczegóły bibuła i         flamastrem.

  • Uzupełnijcie kartę pracy – książka cz.3.s.71   -odwzorujcie rysunki rakiety i ufoludka      -rysujcie po śladzie, nie odrywając kredki od kartki  

            Środa-  Przybysze z kosmosu

  •   Spotkanie z ufoludkiem.   Zobaczcie:  zał. 2 Ufoludek rymowanka gr IV.mp4
  • Uzupełnijcie kartę pracy książka cz.3.s.72 ( pokolorujcie pola na wskazane kolory )
  • Ufoludek z kubka plastikowego i plasteliny      https://www.youtube.com/watch?v=i2itLVy1jtk
  • Ćwiczenia matematyczne:  „Obserwuję i zastanawiam się czy wody w butelce jest tyle samo?” zał. 3
  • Ćwiczenia artykulacyjne – Mowa kosmitów Posłuchajcie  

     

  • Karta pracy cz.3.s.73 – policzcie obrazki każdego rodzaju, zaznaczcie ich liczbę według wzoru

    

    Czwartek    Kiedy jest dzień a kiedy noc

  • Uzupełnienie karty pracy cz.3.s.74. – narysujcie ufoludka wg opisu
  • Uzupełnienie karty pracy cz.3.s.75- narysujcie drogę kosmonauty do rakiety, wiedząc, że przebiega ona tylko po gwiazdkach
  • Zapoznanie z wierszem Halo, tu mówi Ziemia

            Posłuchajcie  

    Zapraszam do obejrzenia   Dzień i noc https://www.youtube.com/watch?v=nZEXAIa012o

  • Na Ziemi zostaje    https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4
  • Uzupełnienie karty pracy, cz.3. s.76.- przeczytajcie z Rodzicem podpisy pod zdjęciami. Odszukajcie w naklejkach takie same wyrazy. Naklejcie je w odpowiednich miejscach. Dokończcie rysunek. Pokolorujcie go.
  • Wstyd – wprowadzenie kolejnej emocji – innowacja pedagogiczna

    Obejrzyjcie:   Wstyd.mp4

  •     Dla chętnych

​​​​​​​​​​​​​​                    Kosmos w słoiku https://www.youtube.com/watch?v=kt4sIlgIbdc

        

        Piątek Gwiazdy na niebie

                Dla chętnych zadanie z programowania z programu ogólnopolskiego Uczymy Dzieci             programować ·Pracowita     wiosna w sadzie i w ogrodzie -   genially                 https://view.genial.ly/60609bb8bb465e3901821cec/interactive-content-    pracowita-wiosnaby-anna-swic

    Dziękujemy za informacje, zdjęcia przesyłane do nas na supermiesie56. Jesteśmy pod wrażeniem Waszych prac.  Czekamy na Was w przedszkolu- p. Ania, p. Agnieszka



Załączniki:



Sprawdzanie folderu w poszukiwaniu zdjęć ... OK.
większy obrazek nr 1 większy obrazek nr 2 większy obrazek nr 3 większy obrazek nr 4 większy obrazek nr 5 większy obrazek nr 6 większy obrazek nr 7 większy obrazek nr 8 większy obrazek nr 9 większy obrazek nr 10 większy obrazek nr 11