CHCIAŁBYM BYĆ SPORTOWCEM 6-9 04.21. GR. IV

W tym tygodniu będziemy rozmawiać o sporcie oraz poznawać dyscypliny sportowe. Na każdy dzień będzie wyznaczone zadanie sportowe – spróbujcie je wykonać razem z waszymi rodzicami.

WTOREK 06.04.2021  „Sport to zdrowie”

  1. „Gimnastyka” – wiersz J. Koczanowskiej – w formie rymowanej – nauka na pamięć – (zał. 1 i 2)
  2. „Ćwiczenia z ludzikiem” – (zał. 3) tablica demonstracyjna (zał. 4) – zabawa „Ludzik” (zał.5)
  3. Zadanie sportowe na wtorek: zacząć uczyć się skakania na skakance – nie zrażajcie się pierwszymi niepowodzeniami. Ta umiejętność wymaga wielu rozłożonych w czasie ćwiczeń. Wykorzystajcie skakankę do innych ćwiczeń (zał. 6) Obejrzyjcie film:   gimnastyka artystyczna - ćwiczenia ze skakanką – link poniżej

https://www.youtube.com/watch?v=aZ6MXz322hI

  1. Karta pracy, cz. 3 str. 62 – połączyć kropki na dole karty według podanego wzoru na górze karty
  • 6 – latki uzupełnić 4 linijki dowolnie wybranej litery ze str. 1-22 – z książki „Ćwiczenia w pisaniu” – proszę rodziców o pokazanie kierunku pisania liter
  • 5 – latki uzupełnić dowolnie wybraną jedną stronę z pozycji „Przygotowanie do nauku czytania, pisania i liczenia” ze str.55 – 76
  1. Piosenka „Gimnastyka” – posłuchać, a potem wykonać ćwiczenia zawarte w piosence (zał. 7)

DODATKOWO dla chętnych:

  • Obejrzeć kreskówkę „Reksio sportowiec” link poniżej

https://www.youtube.com/watch?v=3IZ_5iJkbM4

ŚRODA 07.04.21. „Dyscypliny sportowe”

  1. „Jakie sporty letnie uprawiają sportowcy?” – oglądanie obrazków – zał. 8, wypowiedzi dzieci rozwijające wiedzę o świecie sportu i słownictwo czynne
  2. Karta pracy, cz. 3, str.  63. − Nazwijcie przedmioty ukryte na rysunkach. − Narysujcie je w pętlach. − Nazwijcie dyscypliny sportowe przedstawione na zdjęciach. Pokolorujcie ramkę zdjęcia przedstawiającego tę dyscyplinę sportową, która wam się najbardziej podoba.
  3. Zadanie sportowe na środę: zabawy z piłkami -  zał. 9
  1.  Karta pracy, cz. 3, str. 64. − W co grają chłopcy? Pokolorujcie rysunki chłopców i piłki. − Nazwijcie sportowców przedstawionych na zdjęciach. Rysujcie po śladach – od zdjęć sportowców do zdjęć piłek. Nazwijcie poszczególne piłki.
  2. „Głowa, ramiona, kolana, pięty” zał. 10 – śpiewaj i pokazuj

DODATKOWO dla chętnych:

  • Zabawa „Podaj słowo” – pomoc - piłka.

Zabawę rozpoczyna dorosły, rzucając piłkę do dziecka i wymawiając głoskę, np. „u” Dziecko łapie piłkę, mówi słowo rozpoczynające się tą głoską i rzuca piłkę do dorosłego, wymawiając inną głoskę, na którą dorosły musi podać słowo. Im więcej osób w zabawie tym lepiej.

  • Nie zapominajcie o skakance, żeby nauczyć się skakać trzeba ćwiczyć codziennie.
  • Na czwartek potrzebna będzie guma do skakania

CZWARTEK 08.04.21. „Olimpiada”

  1. „Olimpijskie koła”
  • oglądanie filmu edukacyjnego z cyklu „Dlaczego, po co, jak?” – od 0,1 do 3,40 minuty – link poniżej

https://www.youtube.com/watch?v=CdWqXZMxnNA

  • Praca plastyczna zał. 11 – kolorowanie kół olimpijskich techniką dowolną np. kulkami z plasteliny, kulkami z bibuły, stemplowanie korkiem, palcem maczanym w farbie lub w inny dowolnie wybrany sposób – użyjcie kolorów: niebieskiego, czarnego, czerwonego, żółtego i zielonego
  1. „Ile wart jest domek” – konkurs na najlepszego konstruktora domków – zał.12
  2. Zadanie sportowe na czwartek: gra w gumę – jest wiele sposobów zabawy z gumą – Wasi rodzice i dziadkowie znają ją z dzieciństwa, więc na pewno podzielą się z Wami swoimi umiejętnościami. Jeden ze sposobów spodobał mi się na You Toube – link poniżej

https://www.youtube.com/watch?v=vMPCYqpJiTA

  1.  Karta pracy, cz. 3, str. 65. − Policzcie przedmioty w każdej ramce. Zaznaczcie ich liczbę (za pomocą kresek – 5- latki, za pomocą cyfr- 6 – latki) w pustych okienkach. Dokończcie ozdabiać ramki.

DODATKOWO dla chętnych:

  • „Siedmioskoczek” – zabawa do muzyki etnicznej - dzieci znają ją z przedszkola – zał. 13
  • 6 – latki uzupełnić 4 linijki dowolnie wybranej litery ze str. 1-22 – z książki „Ćwiczenia w pisaniu” – proszę rodziców o pokazanie kierunku pisania liter
  • 5 – latki uzupełnić dowolnie wybraną jedną stronę z pozycji „Przygotowanie do nauki czytania, pisania i liczenia” ze str.55 – 76
  • Pamiętajcie o skakance – ćwiczenie czyni mistrza!

PIĄTEK 09.04.21. „Aktywny wypoczynek”

    1. Poruszanie się według słów rymowanki

     2. "Wycieczka rowerowa” – ćwiczenia ruchowo-słuchowo-graficzne - potrzebna książka cz. 3 str. 68-69, mazaki

  • Slalom – tor przeszkód ułożony z krzeseł lub taboretów: slalom między krzesłami w formie biegu, czworakowania, marszu, skoków obunóż, skoków jednonóż, marsz z woreczkiem ryżu na głowie, w inny wymyślony przez dzieci sposób.
  • Ciąg dalszy ćwiczeń z książką str. 69
  1. Zadanie sportowe na piątek: jazda na rowerze, jeśli pogoda dopisze to może rodzinna wycieczka rowerowa
  2. Piosenka „Fikający zuch” – zabawa taneczna do piosenki zał. 14 i 15
  3. „Kwadraty” – znaleźć wokół siebie kwadratowe przedmioty. Zrobić ćwiczenie z książki
  •  „Przygotowanie do nauki czytania, pisania i liczenia” s. 21; 5-latki
  • „Litery i liczby” s. 34; 6-latki

DODATKOWO dla chętnych:

  • Posłuchać wiersza D. Gellner „Dróżka” zał. 16
  • Poskakać na skakance, pograć w gumę, pobawić się piłką – jak pogoda pozwoli to koniecznie na powietrzu

 

Dziękujemy wszystkim za udział w naszych tygodniowych zajęciach i życzymy miłego, weekendowego odpoczynku smiley heart

pani Ania i pani Agnieszka

 

 

 



Załączniki:



Sprawdzanie folderu w poszukiwaniu zdjęć ... OK.
większy obrazek nr 1