Dbamy o przyrodę 12- 16. 04. 2021 r.

Witamy bardzo serdecznie i zapraszamy do nowych zabaw. W tym tygodniu przypominamy dlaczego warto dbać o nasz wspólny dom- planetę „Ziemię”. Zachęcamy do aktywności, działania, prezentowania  swoich dzieł. Zapraszamy do oglądania galerii prac dzieci. Przybyło nam sporo dzieł przedszkolaków. Brawo!!! Czekamy na nowe zdjęcia. Przesyłajcie je na stronę internetową  supermisie56@wp.pl

Poniedziałek

1.„Co to jest przyroda?”- słuchanie wiersza Doroty Gellner. Rozmowa na temat wiersza:

 

 

2. „Strażnicy przyrody”- oglądanie filmu http://www.youtube.com/watch?v=1PThAnyReK4  Rozmowa:
- Jakich  Strażników Przyrody poznaliśmy?

- Jakie wystąpiło niebezpieczeństwo? co się stało?
- Jak pomogli Strażnicy przyrody?
- Czy też jesteś Strażnikiem Przyrody?
- Co robisz żeby nim być?

3. „Przyroda wokół nas”- oglądanie zdjęć. Zobaczcie jak piękna jest przyroda- łąka, las, jeziora... Jeśli macie w domu albumy przyrodnicze obejrzyjcie je. Pamiętajcie! Bardzo ważne jest, aby dbać o przyrodę.

4. „Las”-ćwiczenia grafomotoryczne . Karty pracy (5-latki )cz.4 s.5 Dokończ rysunek według wzoru. Pokoloruj wybrany rysunek.

5. „Jak dbać o rośliny”- Karty pracy cz. 2 (4-latki) s. 37 Obejrzyj obrazki. Opowiedz, co robią Ada i mama. Powiedz, jak należy dbać o rośliny. W każdej doniczce narysuj jeden kwiatek. Policz, ile razem jest kwiatków we wszystkich doniczkach. „Konewka”- Karty pracy cz. 2 (4-latki) s.38.

Wtorek
„Na ziemi zostają”-
zabawa ruchowa  https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

1. „Odgłosy natury”- zagadki słuchowe. Posłuchajcie uważnie z zamkniętymi oczami co słychać na nagraniu?

 https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8

2. Eko kotek - praca z rolki po papierze oraz gazety (załącznik nr 1).

Z rolki po papierze toaletowym modelujemy uszy kotka zaginając górną część rolki do środka. Następnie rolkę malujemy czarną farbą plakatową. Gdy wyschnie kolejno naklejamy oczka, nos, wąsy wycięte z gazety. Na końcu doczepiamy ogon  również z  gazety zwiniętej w rurkę i gotowe. Z rolek mogą powstać jeszcze inne zwierzęta. Zachęcamy do tworzenia. Prosimy rodziców o przesłanie zdjęć prac na stronę supermisie56@wp.pl

3."Wiosenna rymowanka" Naucz się krótkiej rymowanki: Wiosna las przybrała w zielone ubrania. Ptaki zawołała niech śpiewają dla nas. Karta pracy (5-latki) cz. 4 s.4. Mówienie rymowanki i rysowanie po szarych liniach(jedno słowo to jedna linia). Następnie mówienie z jednoczesnym , samodzielnym rysowaniem linii.

4. „Części roślin”- Karty pracy cz. 2 4-latki s.40 Nazwij części rośliny, znajdujące się w kółkach. Podziel ich nazwy rytmicznie na sylaby. Połącz części z odpowiednimi miejscami na obrazku kwiatka. Dokończ rysunki.

Środa

     Na dobry początek dnia- zabawy ruchowe

  • Witamy się”- powitanie w parach,dziecko z rodzicem: witają się dłońmi, kolanami, pośladkami, łokciami…
  • Koty się budzą”- klęk podparty, głowę podnosimy. Na hasło „koci grzbiet” górny odcinek kręgosłupa wypychamy w górę, głowę chowamy między ramionami.
  • „Po kamieniach”- zabawa z elementem równowagi. Rozkładamy poduszki na dywanie. Umawiamy się z dzieckiem, że to są kamienie wystające z rzeki. Dziecko przechodzi tak, aby nie wpaść do wody.
  • „Puste kosze, pełne kosze”- zabawa z elementem przysiadu. Dziecko wykonuje przysiad podparty, na zapowiedź rodzica „puste kosze” prostuje się, rozkłada ręce w bok. Na zapowiedź pełne kosze’ wykonuje powtórnie przysiad podparty. Powtórka 3x

1.Zabawy z nakrętkami- zabawy matematyczne i nie tylko. Pobawimy się kolorowymi nakrętkami. Posegregujcie je według kolorów, policzcie, ile macie nakrętek poszczególnych kolorów, których nakrętek jest najwięcej, których najmniej. Napiszcie literkę lub cyferkę, narysujcie figurę geometryczną- układajcie nakrętki na krawędziach rysunków. Na zakończenie zagrajcie z rodzicami w kapsle ( gra już jest wam znana z przedszkola ).

2.„Nakrętkowe wymyślanki” - zabawy plastyczne. Wykorzystajcie nakrętkowe zbiory. Instrukcja wykonania obrazków nie jest potrzebna. Wystarczy dobry pomysł i zabieramy się do pracy J (Załącznik nr 2,3,4).

3. Kolorowe pojemniki na odpady (załącznik nr 5).Już je znacie, więc teraz tylko przypomnimy. W domu zapewne segregujcie odpady, powtórzmy:

· pojemnik (lub worek) niebieski – papier,

· pojemnik (lub worek) zielony lub biały – szkło,

(jeśli mamy obok siebie pojemnik zielony i biały, pamiętajcie, zielony - szkło kolorowe, biały - szkło przeźroczyste)

·pojemnik (lub worek) żółty – metale i tworzywa sztuczne.

4. Zabawa dydaktyczna, posegreguj śmieci: https://learningapps.org/watch?v=pktift6it01

5. Karta pracy (5-latki), cz. 4, s. 3 Czytanie tekstu z mamą o właściwym postępowaniu względem przyrody. Rysowanie siebie dbającego o przyrodę.Pokoloruj rysunki pojemników na odpady na odpowiednie kolory. Karty pracy cz.4 s. 9

Karty pracy(4-latki)  cz.2 s. 41 Obejrzyj obrazki. Nazwij kolory pojemników, które służą do segregowania śmieci. Jakie śmiecie do nich wrzucamy? Połącz liniami obrazki śmieci z odpowiednimi pojemnikami.

5.Zachęcamy do wykonania eksperymentu ze śmieciami: https://tuptuptup.org.pl/eksperyment-ze-smieciami/

Czwartek

1.Posłuchajcie i porozmawiajcie o piosence  „Świat w naszych rękach” https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE
- Dlaczego świat jest w naszych rękach? Przy kolejnym odsłuchaniu piosenki spróbujcie śpiewać i poruszać się w rytm muzyki. Następnie zróbcie grzechotkę-wsypcie ryż lub groch do plastikowej butelki i spróbujcie zagrać  do piosenki.
2.Wielka przygoda w małym miasteczku" B. Eysmontt - słuchanie opowiadania, kończenie go przez dzieci. Do opowiadania możecie wykorzystać eko kota :) 



 

3.„Ekologiczny dom”- oglądanie filmu - rozmowa http://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs

-Jakie były dwa domy w polskim mieście?

-Kto mieszkał w pierwszym a kto mieszkał w drugim?

-Który dom Ci się bardziej podobał?

-Kto dostał statuetkę i za co?

-Jak dbali o przyrodę Eko Malińscy?

-Czy po spotkaniu z Eko Malińskimi Brudasińscy zrobili porządek w ogródku?

-Czy zaczęli oszczędzać wodę i prąd oraz segregować śmieci?

-Jak uważasz, czy dzięki temu byli bardziej szczęśliwi?

4.Co się stało z drzewem?”- Historyjka obrazkowa  Obejrzyj obrazki. Opowiedz historyjkę. Dlaczego drzewko uschło. Przypomnijcie, co nam dają drzewa. Dokończ kolorować obrazki. Karta pracy(5-latki)  cz.4 s. 6.
Karty pracy(4-latki) cz. 2 s.39. Nazwij kwiaty w skrzynkach. Odszukaj w naklejkach obrazki tych kwiatów. Naklej kwiaty tak, aby ich liczba zgadzała się z liczbą kropek na skrzynkach.

5.Karty pracy(5-latki) cz. 4 s.7Żabki”--odszukaj żabki ukryte na rysunku. Pokoloruj je. Ile ich jest? Ile żabek musiałbyś dorysować, aby było ich dziewięć? Ciekawostka: żaby żyjące na łące są zielone. Wszystkie zwierzęta mają barwy ochronne po to by chronić się przed innymi  zwierzętami. Żaby są zielone, ponieważ często przebywają na łące i  są wtedy niewidoczne dla bociana. Nie wszystkie żaby są zielone. Niektóre są różnokolorowe z czerwonymi, brązowymi  a nawet niebieskimi plamkami. Żaby nie lubią zbyt długo przebywać na słońcu, bo wysusza ich skórę. Nigdy nie piją wody pyszczkiem. A jak to robią, czy wiecie? (Woda przecieka przez ich skórę).

Piątek

1.„Przyjaciel przyrody”- nauka rymowanki-złożenie przyrzeczenia

 

 

Kocham ptaki, zieleń, drzewa,

Wiem - jak o przyrodę dbać trzeba.

Nie będę łamał gałęzi,
rozpalać ognisk w lesie

Nie będę rzucać śmieci,

zwierzętom krzywdy nie zrobię

Nie zabrudzę wody bo jestem

PRZYJACIELEM PRZYRODY!

 

2.„Przyjaciel przyrody”- projektowanie własnej odznaki . Karta pracy( 5-latki)  cz. 4 s. 8.
3.Zabawa z globusem. Drogi Rodzicu, pomóż dziecku odszukać na globusie lądy i zbiorniki wodne, w tym duże akweny, takie jak Ocean Atlantycki. Niech dziecko pomyśli, czego jest więcej: lądu, czy wody?
4.Zabawy badawcze z powietrzem
W jaki sposób można poznać, że powietrze znajduje się wokół nas? Zapraszamy do zabaw:

·nadmuchiwanie balonów – obserwowanie ich powiększania się, wypuszczanie powietrza z balonów w kierunku własnych twarzy,

·wciąganie powietrza do płuc i wydychanie go przez słomkę do napojów do kubeczka z wodą – obserwowanie powstających bąbelków,

·dmuchanie na paski bibuły zawieszone na nitce,

·obserwowanie drzew poruszanych wiatrem.

Dodatkowo:

- Zabawy z wiatrem  
https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,zabawy-z-wiatrem,51340

-Eksperymenty z wodą

https://www.youtube.com/watch?v=NyOhE-uYAvQ

- Utrwalamy zdobytą wiedzę

https://www.youtube.com/watch?v=RtvakFSCE9I

 

                                                                                                                   Pozdrawiamy Was serdecznie Pani Danusia i Pani Ania :)

 

 

 



Załączniki:



Sprawdzanie folderu w poszukiwaniu zdjęć ... OK.
większy obrazek nr 1 większy obrazek nr 2 większy obrazek nr 3 większy obrazek nr 4 większy obrazek nr 5 większy obrazek nr 6 większy obrazek nr 7 większy obrazek nr 8 większy obrazek nr 9 większy obrazek nr 10 większy obrazek nr 11 większy obrazek nr 12 większy obrazek nr 13 większy obrazek nr 14 większy obrazek nr 15 większy obrazek nr 16