Wiosna na wsi

         Witamy serdecznie. W tym tygodniu zajmiemy się tematem pt.”Wiosna na wsi”. Wierzymy, że dzieci posiadają już dużo wiadomości na temat zwierząt z wiejskiego podwórka. Warto jednak poszerzyć wiadomości. Prosimy o przesyłanie prac dzieci na naszą stronę internetową supermisie56@wp.pl
                                                                        Pozdrawiamy i zapraszamy do pracy. Pani Ania i Pani Danusia

Wtorek

1. Obejrzyjcie obrazki w Książce s.68-69/5-latki/. Powiedzcie gdzie znajdują się zwierzęta. Nazwijcie zwierzęta, które widzicie i opowiedzcie co wiecie na ich temat.

Posłuchajcie uważnie wiersza „W gospodarstwie” T. M. Massalskiej. Potem odpowiecie, jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu.

Załącznik nr 1.

Rozmowa na temat wiersza.

  • Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu
  • Kto pieje od świtu?
  • Co robi kaczka?
  • Od kogo opędza się koń?
  • Jaki głos wydaje kogut, jaki kura, a jaki kaczka?
  • Gdzie możemy spotkać te zwierzęta?

Obejrzyjcie obrazki, opowiedzcie co dzieci zobaczyły w gospodarstwie pana Stasia? /4-latki , Książka s.64-65/

Wysłuchajcie zagadek.

Odgłosy zwierząt dla dzieci - Farma - Pikuś i Mruczek

https://www.youtube.com/watch?v=vQbS0Dm0CjA

2. Gimnastyka dla dzieci w domu

https://www.youtube.com/watch?v=RsKRBBhgrYQ

3.  Karta pracy cz.3 s.72 /5-latki/

  a)  Nazwij zwierzęta przedstawione na obrazkach. Podziel ich nazwy na głoski(jeśli potrafisz) lub na sylaby. Narysuj tyle kresek ile jest głosek lub sylab w nazwie zwierzątka.

b) Karta pracy cz.2, s. 33 /4-latki, Nowe Przygody Olka i Ady/

    Obejrzyj rysunki. Nazwij zwierzęta. Podziel ich nazwy rytmicznie (na sylaby). Pokoloruj dwa wybrane rysunki zwierząt.

4.  Karta pracy cz.3 s.73 /5-latki/

Połącz liniami obrazki z góry strony z obrazkami z dołu strony, których nazwy rymują się.

5.  „Dziadek Fajną Farmę Miał”. Wysłuchajcie wesołej piosenki. Poruszajcie się w rytm muzyki.

https://www.youtube.com/watch?v=QvptilEBcK8

Środa

1. Witam wszystkie dzieci. Zapraszam do wysłuchania opowiadania Barbary Formy pt.”Co wiemy o mleku” . Po wysłuchaniu opowiadania zadam wam kila pytań.

Załącznik nr 2.

Babcia i dziadek Marty mieszkają na wsi. Zajmują się hodowlą krów. Krowy mieszkają w oborze, która codziennie jest sprzątana. Ściany wyłożone są kafelkami, i każdego dnia są myte i spłukiwane ciepłą wodą. Krowy muszą być czyste i zdrowe. Często odwiedza je pan weterynarz i sprawdza czy nic im nie dolega. Mleko, które dają przez cały rok jest bardzo zdrowe. Krowy dojone są każdego dnia. Można to robić ręcznie lub przy pomocy elektrycznej dojarki. Następnie w specjalnych pojemnikach, zwanych cysternami, mleko wiezie się do mleczarni. Tam zostaje dokładnie zbadane czy nie zawiera bakterii, które mogą wywołać choroby. Mleko szybko się psuje, dlatego musi być szybko przetworzone. Otrzymuje się z niego: jogurty, sery, mleko w proszku, kefiry, lody, śmietanę, masło, maślankę. Część rozlewa się do butelek i kartonów. Gotowe produkty rozwożone są do sklepów.

Odpowiedzcie na pytania:

  • Co jedzą krowy?
  • Gdzie mieszkają krowy?
  • Jak nazywa się lekarz, który leczy krowy?
  • W jaki sposób można doić krowy?
  • Jak nazywają się specjalne pojemniki, w których należy przechowywać mleko po wydojeniu krów?
  • Jakie produkty otrzymujemy z mleka?

 

Książka s.70.Obejrzyj zdjęcia powiedz co dzieje się z mlekiem.

 

2. Na pewno lubicie pomagać mamie w kuchni. Spróbujcie przygotować samodzielnie prostą kanapkę z wykorzystaniem białego sera. Przepis:

 

  • szczypiorek posiekany, 1 łyżka
  • rzodkiewka, 2 szt
  • sól i pieprz, do smaku
  • ciemny chleb lub dowolne pieczywo

Wszystkie składniki wymieszać. Posmarować pieczywo powstałą pastą.

A może Wy przygotujecie pastę z białego lub żółtego sera? Przyślijcie zdjęcia i przepisy na stronę supermisie56@wp.pl          

3. Karata pracy cz. 3 , s. 70 /5-latki/ W polu po prawej stronie odwzoruj drogę baranka do siana. Powiedz, w jakich kierunkach poruszał się baranek.

4.  Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego pt. Skąd się bierze mleko?

 https://www.youtube.com/watch?v=xJRi9ykdZP0

Czwartek

1. Piosenka
Na podwórku koło bramy  https://www.youtube.com/watch?v=Ivv9y80x0VM

Zabawa rytmiczna przy piosence. Realizowanie

Na podwórku koło bramy, wiodą spory cztery mamy.

Każda woła, że jej dziecię, najładniejsze jest na świecie.

Mówi krowa, cielątko, mówi owca, jagniątko,

mówi świnka, prosiątko, a kobyłka, źrebiątko.

 

Lecz tymczasem dziatek czwórka

już wymknęła się z podwórka

i na łące sobie hasa w lewo, w prawo, hej, hopsasa!

Podskakuje cielątko, a tuż przy nim jagniątko,

podryguje prosiaczek, biega w kółko źrebaczek.

 

A z pobliskiej biegł zagrody hałaśliwy kundel młody

i ogonem raźnie machał poszczekując: hau, hau, hau, hau.

Oj, umyka cielątko, oj, umyka jagniątko,

oj, umyka źrebaczek a na końcu prosiaczek.

Hyc, hyc, hyc! Hyc do mamy, hyc!

Obejrzyjcie ilustracje zwierząt. Nazwijcie mamy i ich dzieci. Załącznik.

 

2.. „Wesoła krowa”. Origami z kółek. Załącznik Nr3.

Pomoce: niebieski papier -kartka A4, nożyczki, klej, kartka: biała, zielona, żółta, czarna, kredki.

Odrysuj na białej kartce:

1- duże białe koło

1- koło średniej wielkości

4 – małe białe kółka

Na czarnej kartce odrysuj żółtą kredką 4 – małe kółka

Na kartce zielonej odrysuj - kilka zielonych kółek z żółtego papieru odrysuj 1 koło – słońce.

 

Wykonanie:

Duże białe koło, 4 białe i zielone kółeczka zegnijcie na pół. Ułóżcie zgięte koła tak, by powstała sylwetka krowy. Nie zapomnijcie o głowie. Zgięte kółka posmarujcie klejem z jednej strony. Naklejcie na niebieską kartkę. Dorysujcie  nogi, szyję, ogon, oczy, rogi itd. żółte słoneczko przyklejcie w dowolnym miejscu kartki. Małe białe kółeczka – chmurki przyklejcie u góry. Zielone kółka- trawę przyklejcie pod nogami krowy. Życzę udanej zabawy. A może wykonacie inną techniką prace przedstawiające zwierzęta z wiejskiej zagrody.  Czekamy na zdjęcia Waszych prac. Przysyłajcie na stronę supermisie56@wp.pl   

3. „O jakim zwierzątku mówię?”- układanie zagadek przez dzieci. Dziecko układa zagadkę. Posługując się określeniami opisującymi zwierzę. Dorosły rozwiązuje zagadkę wskazując odpowiedni obrazek.(obrazki zwierząt w załączniku).

4. Karta Pracy s.34-35. cz.2, Nowe Przygody Olka i Ady(4-latki).

    Odszukaj wśród naklejek zdjęcia młodych osobników zwierząt przedstawionych na obrazkach. Naklej je obok rodziców. Naśladuj odgłosy zwierząt młodych i dorosłych.

Piątek

Proponujemy zabawę w liczenie.

1. karta pracy cz. 3 , s. 71 /5-latki/

Ułóż zadania do przedstawionych sytuacji. Zastosuj liczmany/kredki/

Zadanie 1. W kałuży bawiły się 4 gęsi. Po chwili wszystkie wyszły. Ile gęsi zostało w kałuży? Dzieci układają 3 kredki. Potem zabierają 4 kredki. Odp. Nie zostało nic.

Dla chętnych.

Przygotować kartoniki z cyframi od 1-6. Kartoniki z e znakiem minus i równa się ( - i =). Potrzebne do ułożenia równania. Dzieci układają zadnie do obrazka i układają rozwiązanie w postaci zapisu równania z wykorzystaniem kartoników. Mogą ułożyć wymyślone przez siebie zadanie i rozwiązać z wykorzystaniem kartoników. Na koniec odczytują rozwiązanie.

2. Lekcja 4 - Ćwiczenia z liczeniem W PODSKOKACH | RYTMIKA DLA DZIECI

https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg&t=6s

Podsumowanie wiadomości o zwierzętach w gospodarstwie. Obejrzyjcie film.

3. https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi – film edukacyjny dla dzieci – lekcja po polsku

4. Karata Pracy cz. 3 , s. 75 /5-latki/  W każdym pustym polu przyklej obrazek z kurczątkami (naklejki), tak, aby w tabelce, w pionie i w poziomie było ich o dziewięć.

5. Karta Pracy cz 2. s. 36, 4-latki „Nowe Przygody Olka i Ady”.  Połącz obrazki zwierząt z ich cieniami.

 Narysuj w ogonie każdego koguta tyle piór, ile wskazuje liczba kropek na kartce.

 

 

                                                                                                                                               Pozdrawiamy. Życzymy miłej Pracy. Pani Ania i Pani Danusia.

 

 

 



Załączniki:



Sprawdzanie folderu w poszukiwaniu zdjęć ... OK.
większy obrazek nr 1 większy obrazek nr 2 większy obrazek nr 3 większy obrazek nr 4 większy obrazek nr 5 większy obrazek nr 6 większy obrazek nr 7 większy obrazek nr 8 większy obrazek nr 9 większy obrazek nr 10