Oddział III

 


 

Wychowawczynie: pani Ania i pani Danusia

 

godziny pracy:

7.30 – 17.30

KONSULTACJE

Zapraszamy na konsultacje w każdy pierwszy i drugi  poniedziałek  miesiąca w godz 17.30-18.30.

Prosimy o wcześniejsze telefoniczne zgłoszenie i ustalenie godziny spotkania. 

 


 

Galeria wielkanocna

Nasze dzieci pozdrawiają wszystkich z okazji zbliżających się Świat Wielkanocnych. Zapraszamy do galerii :) Prace nadsyłane będą systematycznie w tym miejscu umieszczane. Dziękujemy za prace Hani D, Lenki P, Nikoli S., Poli S., Lili R., Jadzi D.,  Hubera B. Pozdrawiamy wszystkich serdecznie:) Kochani dziękujemy Wam za ogromne zaangażowanie i  pomysłowość w tworzeniu prac.



Wielkanoc- zwyczaje i tradycje

Kochane dzieci, drodzy rodzice witamy na naszej stronie internetowej. Zachęcamy do aktywnego udziału w naszych propozycjach zabaw. W tym tygodniu przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych. Zajęcia i zabawy rozpisane są na poszczególne dni tygodnia, ale można stosować je zamiennie. Prosimy o przesyłanie zdjęć prac dzieci na stronę supermisie56@wp.pl. Dzieci z pewnością będą bardzo zadowolone oglądając swoich przyjaciół i ich prace. Pozdrawiamy serdecznie - pani Danusia i pani Ania:)



Czy dinozaury żyły naprawdę?

      W minionym tygodniu dzieci zgłębiały tematykę związaną z dinozaurami. Obejrzały interesującą prezentacje „Śladami dinozaurów” przedstawiającą szkielety dinozaurów, wykopaliska archeologiczne, zdjęcia  pokazujące ogrom tych stworzeń. W swobodnych zabawach przedszkolaki budowały Park Jurajski. Oglądały książki przedstawiające dinozaury. Z masy solnej powstał dinozaur, który dzieci pomalowały wg. własnego pomysłu. Kolejna praca plastyczna  „Dinozaur”, powstała za pomocą wydzieranki.  Opowiadanie H. Zdzitowieckiej pt. „O czym szeptały iskierki?” oraz film przybliżyły dzieciom historię powstania węgla oraz sposób wydobycia. Miały możliwość porównania różnego rodzaju soli. W oparciu o zdjęcia dzieci odbyły wizytę w kopalni soli w Wieliczce. Duże wrażenie na dzieciach zrobiło doświadczenie „Wybuch wulkanu”. Przedszkolaki oglądały również: skamieliny- amonity, bursztyn, obsydian śnieżny(agat islandzki), agaty, malachit, ametyst, jadeit, krzemień pasiasty, bursztyn. W trakcie zabawy matematycznej dzieci rozwijały umiejętność liczenia liczebnikami głównymi i porządkowymi. Zajęcia ruchowe rozwijały umiejętność toczenia piłki z omijaniem przeszkód.



Żegnamy zimę- witamy wiosnę

„Uciekaj zimo już w góry,



Nadchodzi wiosna

Pomimo, że na dworze pogoda bardzo zmienna i kapryśna to w naszym przedszkolu czuć już nadchodzącą wiosnę. A to za sprawą wiosennych dekoracji i zielonego ogródka na parapecie. W tym tygodniu poszerzaliśmy wiadomości na temat nowej pory roku -wiosny. Oglądaliśmy prezentację przygotowaną przez panią z biblioteki osiedlowej. Uczyliśmy się nowej piosenki „Maszeruje wiosna” oraz wiersza „Portret wiosny” Doroty Gellner, do którego wykonaliśmy  ilustracje. Bawiliśmy się w nową zabawę przy muzyce „Żabki i bociany”, poznaliśmy nowy taniec „Menuet”. Gromadziliśmy obiekty ze względu na miejsce, gdzie się zwykle znajdują- tworzyliśmy kolekcje. Założyliśmy kalendarz pogody- często obserwujemy aurę, dostrzegając jej zmienność w ciągu dnia zaznaczamy umownymi symbolami. Prowadzimy również systematyczne prace i obserwacje w ogródku na parapecie. W tym tygodniu dosieliśmy owies. Degustowaliśmy rzeżuchę z własnej uprawy. Jej smak przeszedł nasze oczekiwania do tego stopnia, że od razu wysieliśmy kolejne nasionka. Poszukiwaliśmy zwiastunów wiosny na placu zabaw. Musimy przyznać, że znaleźliśmy ich bardzo wiele.  Z wielką niecierpliwością czekamy na wiosnę i cieplejsze dni.



Zwierzęta na świecie



Zawody naszych rodziców

W ubiegłym tygodniu rozmawialiśmy na temat zawodów wykonywanych przez rodziców. Przybliżaliśmy wiadomości, uświadamialiśmy znaczenie pracy w życiu człowieka. Poszerzaliśmy zasób słownictwa o nieznane dotąd wyrażenia związane z zawodem.  Dzieci opowiadały czym na co dzień zajmują się mama i tata. Rozwiązywały zagadki dotykowe, słowne, obrazkowe, współpracując w małych zespołach.  Poznaliśmy dokładniej pracę ogrodnika oraz przeprowadziliśmy serię doświadczeń z …ziemią. Porównywaliśmy właściwości ziemi i piasku. Posadziliśmy w „zielonym ogródku” na parapecie: rzeżuchę, bazylię, fasolkę, cebulki i aksamitki. Przez cały tydzień obserwowaliśmy zmiany jakie zachodzą w tych roślinach. Aby dokładniej zauważyć różnicę używaliśmy  szkieł powiększających (chłopcy nawet wpadli na pomysł wykorzystania dwóch lup jednocześnie). Dzieci uczestniczyły w zajęciach z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu z cyklu „Piosenki do rysowania”.  Poznały nową piosenkę „Ogrodniczka”. Po zaprezentowaniu wzoru do piosenki uczyły się kreślić go na woreczkach, na kartce papieru, a następnie na tackach z piaskiem.  Poznaliśmy nową zabawę „Jawor” oraz wiersz „Ogrodnik” Doroty Gellner. Próbowaliśmy przedstawić go teatralnie. Opowiadaliśmy kim zostaniemy w przyszłości, ilustrowaliśmy swoje marzenia. Przedszkolacy wykazali się wielką aktywnością podczas zajęć,a prezentowane zabawy i ćwiczenia sprawiały im wiele radości.