Zajęcia otwarte dla rodziców
Data:11.12.2013r.
Temat
: „ W świątecznym nastroju”- zabawy fundamentalne z rodzicami
Opracowały: Danuta Dziejma i Agnieszka Niemyjska
Grupa: 3-latków
Cele:
• kultywowanie tradycji dekorowania choinki w okresie Świąt Bożego
Narodzenia,
• rozwijanie uczucia zadowolenia ze wspólnego ubierania choinki
przygotowanymi ozdobami,
•określanie
miejsca w przestrzeni danej ozdoby na choince,
• integracja rodziców.
Pomoce: piosenki z utworami o tematyce świątecznej, kolędy, figurki gipsowe,
wycinanki, bibułka, słomka, farba plakatowa, szyszki, pudełko z kartami,
choinka wykonana przez dzieci
Przebieg zajęcia:
1. Powitanie zgromadzonych rodziców, zabawa na dobry początek,
„Podaj proszę swoje dłonie”- zabawa integracyjna (pedagogika zabawy).
„Podaj proszę swoje dłonie i uśmiechnij się teraz powiedz swoje imię zabawimy się”.
2. Krótka rozmowa na temat zwyczajów świątecznych z wykorzystaniem gazetki tematycznej
3. Zapoznanie z rodzajami prac do wykonania- pokaz gotowych już
prac wykonanych przez nauczyciela., wyjaśnienie sposobu wykonania, praca dzieci
z rodzicami.
„Choinkowe
łańcuchy”, wykonujemy łańcuchy ze:
• Słomek i bibuły,
• Łańcuch z kolorowego papieru- kleimy koła, łączymy łańcuch.
„Gipsowe ozdoby”- malowanie farbami, posypywanie brokatem.
Wytworzenie świątecznego nastroju- podczas pracy słychać kolędy.
4. Wspólne ubieranie choinki z wykorzystaniem wykonanych prac.
Oglądanie kolorowych ozdób, cieszenie się ze wspólnej pracy, określanie miejsca zawieszenia poszczególnych ozdób: na górze na dole, na środku.
5. Wspólny taniec dzieci i rodziców przy choince do słów piosenki.
„Choinka”- śpiewanka pokazywanka
Na choince każda bombka uśmiechnięta
Cieszy się choinka, bo już idą święta
Cieszy się aniołek, wołek i osiołek
Cieszy się aniołek, wołek i osiołek
6. „Pudełko z życzeniami”- dzieci podają nawzajem pudełko.
Na przerwę
w muzyce otwierają je i wyciągają kartę z życzeniami. Tam, gdzie znajdują się
życzenia rodzice odczytują, natomiast tam gdzie nie ma tworzą swoje własne.
7. „Pocztówka
z życzeniami” - zapisywanie życzeń
na bombce i umieszczanie na choince wykonanej przez dzieci
(wycinanka z dłoni), wyeksponowanie pocztówki na holu przedszkola.
8. „Choinkowy upominek”, każde dziecko otrzymuje, po
jednej szyszce zawieszonej na kolorowej nitce, nauczyciel prosi o pomalowanie
szyszki wspólnie z dzieckiem w domu i zawieszenie jej na swojej
choince na pamiątkę dzisiejszych zajęć.