Zajęcia otwarte dla rodziców

Data:11.12.2013r.


Temat : W świątecznym nastroju”- zabawy fundamentalne z rodzicami

 

Opracowały: Danuta Dziejma i Agnieszka Niemyjska

 

Grupa: 3-latków


Cele:
• kultywowanie tradycji  dekorowania choinki w okresie Świąt Bożego   

  Narodzenia,
• rozwijanie uczucia zadowolenia ze wspólnego ubierania choinki    

  przygotowanymi ozdobami,

•określanie  miejsca w przestrzeni danej ozdoby na choince, 
• integracja rodziców.


Pomoce: piosenki z utworami o tematyce świątecznej, kolędy, figurki gipsowe, wycinanki, bibułka, słomka, farba plakatowa, szyszki, pudełko z kartami, choinka wykonana przez dzieci

 

Przebieg zajęcia:


1. Powitanie zgromadzonych rodziców, zabawa na dobry początek,
„Podaj proszę swoje dłonie”- zabawa integracyjna (pedagogika zabawy).

„Podaj proszę swoje dłonie i uśmiechnij się teraz powiedz swoje imię zabawimy się”.

 

2. Krótka rozmowa na temat zwyczajów świątecznych z wykorzystaniem gazetki tematycznej

3. Zapoznanie z rodzajami prac do wykonania-  pokaz gotowych już prac wykonanych przez nauczyciela., wyjaśnienie sposobu wykonania, praca dzieci
z rodzicami.

Choinkowe łańcuchy”, wykonujemy łańcuchy ze:
• Słomek i bibuły, 
• Łańcuch  z kolorowego  papieru- kleimy koła, łączymy łańcuch.

„Gipsowe ozdoby”- malowanie farbami, posypywanie brokatem.

Wytworzenie świątecznego nastroju- podczas pracy słychać kolędy.


4.  Wspólne ubieranie choinki  z wykorzystaniem wykonanych prac.

Oglądanie kolorowych ozdób, cieszenie  się ze wspólnej pracy, określanie miejsca zawieszenia poszczególnych ozdób: na górze na dole, na środku. 


5. Wspólny taniec dzieci i rodziców przy choince do słów piosenki.

„Choinka”- śpiewanka pokazywanka

Na choince każda bombka uśmiechnięta

Cieszy się choinka, bo już idą święta

Cieszy się aniołek, wołek i osiołek

Cieszy się aniołek, wołek i osiołek

 

6. „Pudełko z życzeniami”- dzieci podają nawzajem pudełko. Na przerwę
w muzyce otwierają je i wyciągają kartę z życzeniami. Tam, gdzie znajdują się życzenia rodzice odczytują, natomiast  tam gdzie nie ma tworzą swoje własne.

7. „Pocztówka z życzeniami” - zapisywanie życzeń          
na bombce i umieszczanie na choince wykonanej przez dzieci
(wycinanka z dłoni), wyeksponowanie  pocztówki na holu przedszkola.

8. „Choinkowy  upominek”, każde dziecko  otrzymuje, po jednej szyszce zawieszonej na kolorowej nitce, nauczyciel prosi o pomalowanie szyszki wspólnie z dzieckiem w domu  i zawieszenie jej na swojej
choince na pamiątkę dzisiejszych zajęć.                                                                      



zobacz zdjęcia