tu kiedyś będzie logo przedszkola
Przedszkole Samorządowe nr 56
ul. Gen. J. Hallera 38
15-814 Białystok
tel.: 85 654 42 48

Przedszkole Samorządowe nr 56 w Białymstoku

Grupa V- WAKACJE 29-30. 06. 2020 r.

Kochane Dzieci  gratulujemy Wam aktywności i wielkiego wkładu pracy w proponowane przez nas zabawy
i zajęcia.

Wszystkim Rodzicom bardzo dziękujemy za życzliwość oraz aktywną współpracę w realizacji zagadnień programowych.

Życzymy wspaniałych, pogodnych, roześmianych Wakacji!!! Pani Danusia i Pani Ania

 

Poniedziałek

Zajęcia z mowy i myślenia

1.Magia sztuki- „Wakacje” https://www.youtube.com/watch?v=669oWrAdiCM

Obejrzenie teatrzyku walizkowego. Rozmowa po obejrzeniu:

- Kto wyjechał na wakacje?

- Jakie bagaże mieli członkowie rodziny?

- Komu zabrakło miejsca i jak temu zaradzono?

- Gdzie wyruszyła rodzina na wakacje?

Zajęcia artystyczne

2. „Wakacyjny pociąg”-praca z materiałów różnych. Rysowanie lokomotywy- doklejanie prostokątów z kołami, a w ich  środku widokówek z różnych regionów Polski.

Zajęcia popołudniowe

3. Rysuj po śladach drugie połowy rysunków. Karta pracy, cz. 4, s. 61. Rysowanie po śladach drugiej połowy rysunku misia i lalki. Kolorowanie rysunków. Kończenie rysowania hulajnogi według wzoru.

4.Wierszyki- masażyki

List do babci

Kochana babciu (Piszemy palcem na plecach dziecka). KROPKA (naciskamy plecy w jednym miejscu)

Piszę Ci, że mamy w domu kotka (kontynuujemy pisanie).KROPKA.

Kotek chodzi (kroczymy palcami).

kotek skacze („skaczemy”, opierając dłoń na przemian na przegubie i palcach),

kotek drapie (delikatnie drapiemy dziecko po plecach),

kotek chrapie (opieramy na nich głowę i udajemy chrapanie).

I choć straszny z niego psotek (łaskoczemy dziecko po plecach)

bardzo fajny ten mój kotek (przytulamy dziecko).

Wycieczka

Idzie pani: tup, tup, tup (stukamy plecy malucha opuszkami palców),

dziadek z laską: stuk, stuk, stuk (stukamy w plecy zgiętym palcem),

skacze dziecko: hop, hop, hop (opieramy dłoń na przemian to na przegubie i na palcach),

żaba robi długi skok (dotykamy stóp, pleców i głowy dziecka).

Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu (dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka),

kropi deszczyk: puk, puk, puk (stukamy w plecy dziecka wszystkimi palcami),

a grad w szyby łup, łup, łup (stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści).

Świeci słonko (palcem wykonujemy na plecach koliste ruchy),

wieje wietrzyk (dmuchamy we włosy dziecka),

pada deszczyk (znowu stukamy opuszkami palców).

Czujesz dreszczyk? (leciutko szczypiemy w kark).

 

Wtorek

Zajęcia z mowy i myślenia

„Góry i lasy, morze i rzeka…

Tyle radości nas wszystkich czeka,

Tyle radości daje nam lato

Więc je serdecznie kochamy za to”.

1.Nadeszło lato – rozmowa na temat nowej pory roku.

 Rebus fonetyczny. Rodzic umieszcza przed dzieckiem obrazki, a pod nimi liczby. 6-latki dzielą nazwy obrazków na głoski i wyodrębniają głoski wskazane liczbami. 5-latki łączą głośno głoski wypowiedziane przez Rodzica i podają całą nazwę nowej pory roku.

Obrazki: lalka (l) róża (a) łopata (t) wagon (o)

                3             4              5            4

•• Karty pracy, cz. 4, s. 64−65.

Odczytanie zdania: Jest lato. Oglądanie zdjęć, słuchanie tekstu na ich temat, odczytanego

przez Rodzica . Rysowanie na każdej kolejnej gałązce o jedną jagodę mniej. Kolorowanie rysunków.

•• Układanie zdań na temat lata (z wykorzystaniem zdjęć z kart pracy).

Np.

Latem na polu dojrzewa zboże.

Latem w ogrodach i na polach ludzie zbierają truskawki.

Latem w lesie rosną jagody

Dzieci układają zdania, Rodzic. je zapisuje. Potem przypomina je dzieciom, a one liczą
w nich wyrazy. Rozmowa na temat cech charakterystycznych nowej pory roku.

Zajęcia umuzykalniające

2.„Rodzinna wycieczka”- nauka piosenki https://www.youtube.com/watch?v=tlCH6BFEISg

Wyjeżdżamy na wycieczkę naszym samochodem,

Kiedy siadam w foteliku zaczynamy przygodę.

Ref…Rodzinna wycieczka na czterech kółeczkach zapinamy pasy, jedziemy na wczasy.

Droga wije się przez pola, lasy i miasteczka,

Z mostu widać jak turyści płyną na łódeczkach.

Ref. Rodzinna…

Na poboczu stoją znaki jazdę ułatwiają,

Dzięki nim podróżujący cel swój osiągają.

Ref. Rodzinna…

Śpiewanie na wymyślone melodie tekstu: Wiele dni czekałem/czekałam na to, żeby przyszło lato.

Zabawy na popołudnie

1.„Wakacyjna gra rodzinna”-Przygotuj pionki w różnych kolorach i kostkę do gry. Zagraj w grę z Rodzicami, rodzeństwem. Zastosuj się do zasad gry. Powodzenia. Karta pracy cz.4 s.78.

2. „Już to znamy”- Przeczytaj z rodzicem lub samodzielnie kartę pracy i odpowiedz na pytania. Rysuj słoneczka po śladach, Gratulujemy Ci zdobytej wiedzy. Karta pracy cz.4 s.77.

                                                                                                                                       Pozdrawiamy Was serdecznie Pani Ania i Pani Danusia

 



Sprawdzanie folderu w poszukiwaniu zdjęć ... OK.

 



wydarzenia / 2019-2020